65 Yaş Üstü Hastalarda Fibromiyalji ve Ozon Tedavisi

Fibromiyalji çok çeşitli belirtilerin bir arada görüldüğü kronik bir hastalıktır.
Esas şikayet şiddetli ve yaygın ağrıdır. Ancak bölünmüş-düzensiz uyku, kronik yorgunluk, gerginlik, endişe ve depressif semptomlar da fibromiyaljinin derecesi ile yakından ilişkilidir. Fibromiyalji değerlendirilirken genetik faktörlerin yanında yukarıda ifade edilen çevresel faktörleri de göz önüne almak gerekir.

Kişilerin yaşadığı stres fibromiyaljinin sebebi ya da sonucu olabilmektedir ve her durumda tedavi edilmelidir. İleri yaşlarda şeker, hipertansiyon, astım, KOAH veya dolaşım bozukluğu gibi hastalıklara bağlı ilaç kullanım miktarı artmıştır. Bu hastalıklara bir de fibromiyaljinin ilave olması, günlük kullanılan ilaç sayısını ve dolayısıyla ilaçlara bağlı yan etkileri daha da artıracaktır.  Tüm bunlar dikkate alındığında herhangi bir yan etkisi olmayan ve etkinliği binlerce bilimsel araştırma ile kanıtlanmış olan ozon tedavisini düşünmekte yarar vardır.

Ozon tedavisi vücuttaki stresi ortadan kaldırmakla görevli antioksidan sistemi uyarır ve bağışıklık sistemini de güçlendirdiğinden tüm vücuttaki stresi azaltma özelliğine sahiptir. Dolaşım sistemini iyileştiren ozon sayesinde hücre ve dokuların oksijenlenmesi artar, bakım-onarım faaliyetleri hızlanır. Vücuttaki ağrı ve rahatsızlık giderilir. Antimikrobik etkisi nedeniyle vücuttaki olası enfeksiyonlar da süreç içerisinde tedavi olur. Kişi kendisini daha enerjik ve zinde hissedeceğinden yaşama sevinci artar, sosyal hayattan kopmaz.

Günümüzde pek çok kronik hastalığın tedavisinde kullanılan ozon tedavisi, diğer tedavilerin etkisiz kaldığı fibromiyalji tedavisinde de yaygın şekilde kullanılmaktadır.