Bel Fıtığı Operasyonlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Boyun Fıtığı, Bel Fıtığı ve Skolyoz Tanı ve tedavileri algoloji ve fizik tedavi uzmanları aracılığı ile yapılmalıdır. Ancak yapılan tedavilere cevap alınmaması durumunda ameliyat düşünülmelidir. Operasyonun faydasının görülmesi için hastanın dikkat etmesi gereken şeyler vardır.  Ameliyat sonrasında hastalık malesef yeniden nüksedebildiğinden hastanın yaşam tarzını değiştirmesi ve de dikkatli olması gerekir.

Ameliyat Sonrası Yapılan Yanlışlar

Operasyon geçiren bel fıtığı hastalarının iyileşmiş olmasının öz güveni ve yanlışlığı ile yapılan ters ya da ani hareketler, ağır kaldırma, uzun süreli ayakta kalma, uyku düzensizliği, kötü beslenme, sigara ve aşırı kilo alımı hastalığın nüksetmesine sebep oluyor ya da başka seviyelerden yeni fıtıkların oluşması mümkün olmaktadır. Sigara dokulardaki damarları daraltmak suretiyle beslenmenin ve oksijenlenmenin bozulmasına neden olduğundan özellikle ameliyat sonrası iyileşme sürecini ciddi anlamda olumsuz etkiler. Mutlaka bırakılmalıdır. Bazen yanlış ve eksik cerrahi müdahale sebebi ile de hasta iyileşememektedir.

Ameliyat Sonrası Oluşan Yapışıklıklar

İnsan belinde oluşan rahatsızlığın bel fıtığı olması neticesinde yapılan operasyonda, operasyon bölgesinde bir nevi yapışıklık oluşur. Bu dokuya tıp dilinde granülasyon dokusu adı verilir. Şayet bu yapışıklık gereğinden fazla bir miktarda ortaya çıkıyor ise kitle oluşumuna neden olur. Oluşan kitle de hem omurilik üstüne hem de içinden geçen sinirler üzerine bir baskı oluşturur. Belde cereyan eden bu durum aslında hastalığın nüksetmesi değildir. Abartılı bir iyileşme yanıtıdır ancak bası ve çekiştirmelere yol açtığından yine ağrı, uyuşma-karıncalanma ve güç kaybı gibi belirtilere yol açar. Bu durumda algoloji hekimlerince opere edilmiş bölgeye görüntü eşliğinde ozon, steroid enjeksiyonları ya da radyofrekans uygulaması yapılabilir.