Ciltte Oluşan Çatlaklar Nasıl Geçer?

Günümüz dünyasında insanların yaşadığı sorunların başında cilt çatlakları gelmektedir. Daha çok verilen kiloların arkasından, gebelik sonrasında, ağır yapılan sporlardan sonra ve hormonal değişimlere bağlı olarak ciltte çatlaklar meydana gelmektedir. Çatlaklar daha çok kalça, bacak ve karın bölgesinde görülür. Erkeklere nazaran kadınlarda daha fazla görülmektedir. Peki, cilt çatlağı niçin olur? Cilt çatlaklara nasıl geçer? Detaylar yazımızda…

Cilt çatlağı nedir? Ciltte Çatlaklar Niçin Oluşur?

Cilt çatlakları cilt görünümü bozukluğu olarak tanımlanabilir. Derinin aşırı gerilmesinden dolayı elastik yapının deforme olmasından kaynaklanarak ciltte çatlaklar meydana gelir. Hızlı kilo alınıp ve verilmesi sonrasında, hamilelik ve hormonal değişiklikler sonrasında cilt çatlakları görülür. Ciltte oluşan bu çatlaklar sağlık açısından kişiye herhangi bir sorun teşkil etmez. Lakin çatlak olan bölgede beyaz çizgiler oluşur. Bu da ciltte kötü bir görüntü sergileyebilir.

Kimlerde Daha Çok Görülür?

Cilt çatlakları erkeklere nazaran kadınlarda daha fazla görülmektedir. Bunun nedeni ise kadınlarda hormonal değişimlerinin daha çok olması ve gebeliktir.

Cilt Çatlakları Önlenebilir mi?

İlk etapta çatlaklar morumsu ya da kırmızımsı renk ile başlayıp zamanla bu beyaz renge döner. Daha çok kalça, bacak ve karın bölgesinde görülen çatlaklar kadınların adeta kabusu olmaktadır. Genetik yatkınlığa bağlı oluşan cilt çatlaklarının tedavisi pek mümkün değildir. Ancak çatlakların çoğalması bazı küçük tedbirlerle önlenebilir. Bu bağlamda ağır diyetlerden kaçınmak, aşırı kilo alımından uzak durmak, karbonhidrat tüketimini mümkünse minimuma indirmek, yeşil sebzeleri bolca tüketmek, vücudun nem dengesini korumak adına günlük 6-8 bardak su içmek, düzenli yürüyüş yapmak, cildin korunması adına ağırlık olarak Omega 3, A ve E vitamin destekli beslenmek, çatlak görülen bölgelere nemlendirici sürmek, vücudun esnemesine imkan verecek krem ve yağlar kullanmak, ilgili bölgelerin kan dolaşımını masaj yoluyla hızlandırarak cildinizde oluşacak çatlakları önleyebilirsiniz.

Cilt Çatlakları Nasıl Geçer?

Ciltte çatlak oluşan bölgeye vakit geçirmeden ilk zamanlarda tedavi uygulanırsa kolay bir şeklide çatlaklar yok edilebilir. Çatlakların kendiliğinden geçmesinin beklenilmesi yanlış bir düşünce olup, hemen gerekli önlemler alınmalıdır. Lakin, deride oluşan çatlakların tamamını ortadan kaldıracak bir tedavi yöntemi henüz mevcut değildir. Ama alınan bazı önlemler ile çatlakların büyük bir kısmı düzelebilmektedir. Ayrıca her kişinin cilt yapısı farklı olduğundan herkes kendine uygun ürünleri alıp tatbik etmesi daha doğru bir yoldur. Hali hazırda cilt çatlağı sorunu yaşıyorsanız doğal olan krem ve yağları kullanmanız tavsiye edilir. Lakin beyazlaşmış olan çatlakların tedavisi mümkün değildir. Bu çatlakların tedavisinde profesyonel bir yardım almanız önerilir. Derin cilt çatlakları lazer operasyonu ile önemli bir oranda tedavi edilerek görünürlüğü azaltılmaktadır. Ayrıca buna bağlı olarak kök hücre tedavisi, iğneli tedavi, peeling ve dermaterapi gibi müdahaleler cildi yeni bir görünüme kavuşturabilmektedir.