Diyabet Nedir?

Vücudumuzda pankreasın yeteri kadar insülin hormonu üretememesi yada ürettiği insülin hormonunu etkili bir şekilde kullanamaması durumuna diyabet denmektedir. Türkçede şeker hastalığı olarak adlandırılan diyabet ömür boyu süren bir hastalıktır. Günümüzde ise çok fazla kişide bulunan bu hastalık çevresel faktörlerin etkisiyle olabileceği gibi genetik olarak da meydana çıkabilir. Sizde de aşağıdaki belirtiler varsa, doktora gitmek için gecikmeyiniz.

Diyabet Belirtileri Nelerdir?

Günümüzün hastalıklarında en ön sıralarda olan diyabet hastalığı pek çok açıdan kendini belli etmektedir. Bu belirtileri sıralamamız gerekirse şöyledir;

• Normale kıyasla daha fazla yemek yeme
  • Doymama hissi
  • Sık  idrara çıkma
  • Ağızda kuruluk ve tatsızlık hissi
  • Aşırı su içme isteği
  • Halsiz ve Yorgun hissetme
  • Bulantı
  • Karın Ağrısı
  • Bulanık Görme
  • Ayaklarda uyuşma ve karıncalanma

Sizde de bu belirtiler varsa doktora görünmelisiniz. Uluslararası Diyabet Federasyonu, dünya genelinde tahmini olarak 382 milyon yetişkinin diyabet hastası olduğunu düşünmektedir. Peki bunca insan neden bu hastalığa yakalandı? Diyabet hastalığının da ortaya çıkmasında belli başlı faktörler yer almaktadır. Öyleyse bu faktörler nelerdir?

Diyabet Hastalığının Nedenleri?

Yaşam tarzı ve çevresel faktörler başta olmak üzere, genetik faktörlere bağlı olarak da ortaya çıkan diyabet hastalığı Tip1 Diyabet ve Tip 2 Diyabet olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Tip1 Diyabet bulunduğu pankreas ve insülin üreten beta hücrelerinin otoimmün bir süreçten sonra hasar görmesidir. Hastalarda insülin üretilmediği ya da çok yetersiz olduğu için ömür boyu dışarıdan yani enjeksiyon yoluyla insülin almaları gerekmektedir. Tip 2 Diyabet ise genellikle 40 yaş ve üzeri kişilerde görülen diyabettir. Pankreasın yeteri kadar insülin salgılayamaması ve salgılanan insülinin ise yeteri kadar kullanılamaması nedeniyle kan şekerinin yükselmesiyle meydana gelen durumdur. Hastalığın derecesine göre ya oral anti-diyabetik ya da beraberinde insülin başlanır. Peki diyabet hastalığının nedenleri nelerdir? Diyabet hastalığının nedenleri kısaca şu şekildedir;

• Obezite
  • Diyabet riski taşıyan genler
  • Hareketsizlik
  • Stres

gibi ve daha birkaç madde diyabetin nedenlerini anlatabilir. Bizim yapmamız gereken ise elimizden geldiği kadar sağlıklı yaşamaya önem vermemiz. Hareketsiz bir yaşamdan kaçınmalıyız. Egzersiz ve sporu aksatmamalıyız. Sağlıklı bir gelecek için kendimize dikkat etmemiz gerekmektedir.