Proloterapi, Kas ve Eklem Ağrılarının Tedavisi

Proloterapi kas ve eklem ağrılarının tedavisinde 1950’lerden beri kullanılan, iyileştirici özel bir enjeksiyon yöntemidir. Normalde dokuları tahriş edici özellikte olan solüsyon, iyileşme ve savunma sisteminde görevli hücrelerin bölgeye gelmesini sağlar. Bu hücrelerden salınan büyüme faktörleri vücudun doğal iyileşme sürecini başlatır.

Eklem ve çevresindeki hasarlı dokular ortadan kaldırılır yeni bağdoku hücreleri ve kollajen üretilir. 2-4 haftada bir olmak üzere toplamda 4-6 seans yapılan bu işlem sayesinde hasarlı bölgede bulunan bağlar, ligamentler, kaslar, damarlar ve sinirler onarılır. Eklemlerdeki laçkalık giderilir, ligament ve bağlar güçlendiğinden eklemin mukavemeti artar ve böylelikle ilerleyici eklem hasarlarının önüne geçilir.

Proloterapi;

• Bel-boyun ağrılarında
  • Tendon yaralanmalarında
  • Eklem (omuz, diz, kalça, el-ayak bileği) kireçlenmelerinde
  • Diş sıkma ve çene eklemi problemlerinde
  • Tenisçi dirseği
  • Aşil tendiniti
  • Donuk omuz
  • Spor yaralanmalarında güvenle uygulanır.

Olası Yan Etkileri;

Enjeksiyon yerinde geçici ağrı, uyuşukluk
Enjeksiyon yerinde enfeksiyon, kanama, geçici morluk
Enjeksiyon sonrası birkaç saat süren katılık hissi
Proloterapi özellikle kronik ağrılarda, seanslar halinde yapılan güvenli, etkin ve iyileştirici bir tedavidir. Fizik tedavi ile kombine edilmesi halinde daha iyi sonuçlar alınabilir.