Sjögren Sendromu ve Ozon Tedavisi

Sjögren Sendromu

Sjögren sendromu özellikle gözyaşı ve tükürük bezlerinin etkilendiği kronik otoimmün bir hastalıktır. Temelde bağışıklık sistemi hastalığıdır. Altta yatan neden tam olarak bilinmemekle birlikte hücrelerin enerji odacığı olan mitokondrilerdeki fonksiyonel bozukluktan kaynaklandığı düşünülmektedir. SLE, romatoid artrit, tiroidit gibi diğer otoimmün hastalıklar da tabloya eşlik edebilir. Toplumda kadınlarda on kat daha sık görülmektedir. Tanısı fizik muayene, immünolojik laboratuvar testleri ve gerektiğinde radyolojik tetkiklerle konulur.

Sjögren Sendromunda görülen başlıca şikayetler

Keratokonjonktivit

Gözde batma-yabancı cisim hissi

Işığa hassasiyet

Göz-burun-ağız kuruluğu

Halsizlik-bitkinlik

Konsantrasyon eksikliği

Eklem ağrıları

Böbrek iltihabı

Mantar enfeksiyonlarına yatkınlık

Vajinal kuruluk

Ağrılı cinsel birleşme

Sistit

Tutulum yerine göre değişmekle birlikte;

Steroidler

Siklofosforin A

Hidroksiklorokin

Antibiyotikler

Antifungal ilaçlar kullanılmaktadır.

Ozon tedavisi

Ozon tedavisi bağışıklık sistemi üzerine düzenleyici (immünmodülatör) etkiye sahiptir. Bağışıklık ve dolaşım sisteminin olumsuz etkilendiği bu tür kronik hastalıklarda diğer tedaviler ile birlikte güvenle kullanılabilir. Kandan yapılacak 10-12 seanslık ozon tedavisi hastalara ciddi manada rahatlık sağlayacaktır. Ayrıca rektal ozon tedavisi de duruma göre mutlaka düşünülmelidir.