Bel Fıtığında Ozon Tedavisi

Bel fıtığı, bacakta ve belde şiddetli ağrı ve uyuşukluklara neden olan bir kas-iskelet sistemi hastalığıdır. Sinirler üzerinde rahatsız edici bir baskı oluşturan bu hastalığın birçok farklı tedavi yöntemi vardır.

Medikal tedavide ağrı kesiciler, kas gevşeticiler kullanılır. İki-üç haftalık bir fizik tedavi uygulanır. Eskiden tüm bu çabalara cevap alınamadıysa ameliyat düşünülürdü. Ancak günümüzde ameliyattan önce, hastanın mutlaka bir ozonterapiste gitmesi önerilmektedir. Cerrahi tedavi en son başvurulması gereken tedavi yöntemi olmalıdır.

Zayıflama, diyabet, güzellik, kronik yorgunluk, fibromiyalji, migren ve kanser gibi birçok hastalıkta başarı ile uygulanan ozonterapinin popülaritesi son senelerde daha da artmaya başlamıştır. Ozon tedavisi yaygın bir biçimde bel fıtığı ağrılarında da kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde birçok kişi bu tedavi yönteminden yararlanmaktadır.

Ozon tedavisi bel fıtığı rahatsızlığında meydana gelen baskıyı azaltarak inflamasyonu engeller dolayısıyla ağrıyı geçirir. En çok da İspanya, Almanya, Fransa ve İtalya gibi ülkelerde bel fıtığına yaygın şekilde ozon tedavisi uygulanmaktadır. Ozon tedavisinin yan etkileri yok denecek kadar azdır.

Ozon Tedavisi Bel Fıtığına Nasıl Tesir Eder?

Diskin merkezinde bulunan, jöle kıvamındaki kısım dışarı doğru balonlaşarak sinirlere baskı yapar. Bu durum karşısında disk su toplar ve şişer. Neticede de bel ve bacakta rahatsız edici ağrı, uyuşma ve güç kaybı meydana gelir. Ozon, ameliyathane şartlarında ve görüntü eşliğinde, ince bir iğne yardımıyla disk içerisine aktarılır ve fıtık küçültülüp yok edilir. Tamamen doğal bir iyileşme sağlanmış olur. Başarı oranı %80-85 civarındadır.

Bel Fıtığı Ağrıları Konusunda Ozon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Bel fıtığına sebep olan diskin içine ozon verilmesi neştersiz bir seçenektir. Son derece faydalıdır. Bel fıtığı için ozon tedavisi ameliyathane alanında özel görüntüleme cihazlarıyla yapılmaktadır. İşlem genelde bir kez uygulanır. Ancak gerekirse 1 ay ara ile iki ve üç kez de uygulanabilir. Son derece nazik ve güvenilir bir tedavi şeklidir. İşlem süresi 10-20 dakikadır ve hastanın hastanede kalmasına gerek yoktur.  Ameliyat kadar etkili olmakla birlikte acısız ve zahmetsizdir.