Cilt Hastalıkları için Bitkisel Reçeteler

Cilt hastalıkları kendi içerisinde çok sayıda alt gruba ayrılır. Bunların her biri için uygulanacak bitkisel tedavi, hastalığın sebebine ve türüne bağlı olarak farklılık gösterir.

Cilt hastalıkları için bitkisel reçeteler incelendiğinde doğal ve organik malzemeler kullanmanın son derece etkili olduğu görülecektir. Genellikle evde bulunan malzemelerle hazırlanan bu kürler daha sağlıklı bir cilt görünümünü de beraberinde getirir. Örneğin cildin nem dengesini sağlamak ve daha pürüzsüz görünmesine katkıda bulunmak için kahve telvesi ile saf zeytinyağı karıştırılarak cilde sürülür ve bir müddet beklenir. Ardından yüz ılık su ile durulanır ve ciltte hemen bir yumuşama fark edilecektir. Haftada iki kez bu uygulamayı yapmak faydalı olacaktır. Ancak bu tür uygulamaları yapmadan önce cilt tipi hakkında bilgi sahibi olmak gerekir.

Cilt Lekelerine Karşı Bitkisel Çözümler

Cilt lekelerini önlemek için bitkisel kürler sayıca fazla olup bunlar herhangi bir kimyasal içermediğinden daha sağlıklıdır. En çok kullanılan karışımlar:

Bal, Şeker ve Limon Kürü

Evde doğal yöntemlerle hazırlanan peeling ve maskeler cilt lekelerini en aza indirir. Bunun için 2 yemek kaşığı şeker, yarım limon suyu ve bir yemek kaşığı içme suyu karıştırılarak maske hazırlanır. Temizlenmiş cilde sürülen maske beş dakika bekletilir ve sonra ılık su ile yıkanır. Daha sonra yarım limon suyu ve bir yemek kaşığı bal karıştırılır, pamukla cilde sürülür ve yirmi dakika boyunca ciltte bekletilir sonra durulanır.

Aloe Vera Jeli

Evde cilt bakımına özen gösterenlerin sıklıkla kullandığı bitkilerden biri de aloe veradır. Cilt hücrelerini yenileme özelliği bulunan bu bitki hem tek başına hem de karışım halinde etkilidir. Bir ampul E vitamini, bir yemek kaşığı aloe vera jeli, bir tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağı ya da sütü karıştırılır. Pamukla cilde sürülür ve yirmi dakika kadar bekletilerek durulanır.

Kürlerin yanı sıra cilt hastalıklarını önlemek için stresten uzak bir yaşam sürülmeli, cilt bakımı düzenli ve eksiksiz olarak yapılmalıdır, beslenmeye dikkat edilmelidir. Böylece cilt her zaman daha sağlıklı görünecektir.