Alerjik Hastalıklarda Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi, dokular üzerinde canlandırıcı etkisi olan, ozon ve oksijen karışımına dayalı tıbbi bir tedavi biçimidir. Pek çok faydası sayesinde bel-boyun fıtığından kaynaklanan bel, bacak, kol ve sırt ağrılarından artrit ve romatizma gibi ağrılı eklem rahatsızlıklarına kadar çok çeşitli rahatsızlıkları tedavi edebilir. Bununla birlikte, alerjik hastalıklarda ozon tedavisi de oldukça etkilidir. Ozon tedavisi, farklı alerji türlerinde doğal ve etkili bir terapötik yanıt sunar. Bağışıklık sistemini düzenler ve yan etkisi yok denecek seviyede olan bir tedavidir. Rutin seanslar ile alerjik hastalar immünolojik olarak stabilize olabilir.

Ozon Tedavisi Nedir?

Bu gazın %90'ından fazlası, güneşin ürettiği ultraviyole radyasyona karşı vazgeçilmez bir koruyucu bariyer oluşturduğu stratosferde bulunur. Ancak bu onun tek önemli işlevi değildir. Ozon aynı zamanda etkili bir bakterisit, mantar öldürücü ve virüs inaktive edici ajandır. Ve bu sebepten dolayı aslında yüzeyleri dezenfekte etmek için kullanılmıştır.

Ayrıca insan vücudunda doğal olarak bulunur. Beyaz kan hücreleri tarafından üretimi söz konusudur. Vücut tarafından mantar, virüs ve bakterilere karşı kendini savunmak amacıyla kullanılır. Bilmelisiniz ki ozon, vücudumuz gibi sulu bir ortamda yaklaşık 20 dakika içerisinde yarı yarıya azalma özelliğine sahiptir.

Bu özelliğinden dolayı sağlık alanında tercih edilmektedir. Kullanılan tıbbi ozon konsantrasyonları, dakikalar içinde vücudumuzdan tamamen kaybolur. Ozon, hücrelerin enerji rezervi olan adenozin trifosfatın daha fazla sentezlenmesine izin verir, bu da hücre içi faaliyetlerin devamını sağlar. Oksidasyon kapasitesi, bakterilerin yok edilmesine yardımcı olmaktadır. Bu yüzden de ozon tedavisi alerjik hastalıklar gibi çok çeşitli sağlık problemlerinde önemli bir tedavi yöntemi olarak kabul görmektedir.

Alerjik Hastalıklarda Ozon Tedavisi Etkili Mi?

Ozon tedavisi, doğal yöntemler ile klasik tıbbi yaklaşımlar arasında yer alan zaman içerisinde de bilimsel temellere oturmaya başlayan tamamlayıcı tıp yöntemidir. Bu terapinin çok geniş bir uygulama alanı vardır. Özellikle alerjik hastalıklar, ağrı ve iltihaplanmaya karşı iyi sonuçlar alınmaktadır. Medikal ozon, sahip olduğu özellikler nedeniyle antiinflamatuar, analjezik ve antibiyotik etkileri ve de vücudu toksinlerden arındırma özelliği ile sağlığı iyileştirebilen bir ajan olarak kabul edilir. Ayrıca virüsleri etkisiz hale getirme, bağışıklık sistemini modüle etme ve kan dolaşımını iyileştirme yeteneğine de sahiptir. Tüm bunlardan dolayı ozon tedavisi alerjik hastalıklarla başa çıkmanın harika bir yolu olarak bilinmektedir.