Ülseratif Kolit ve Crohn Hastalığında Ozon Tedavisi

İçindekiler

Ülseratif Kolit ve Crohn Hastalığı kronik iltihabi barsak hastalıkları içerisinde yer almaktadır.  İshal, kabızlık (ileri evrelerde), ateş, sık tuvalete çıkma, karın ağrısı, iltihaplı-kanlı dışkılama, kansızlık, halsizlik ve kilo kaybı ile seyrederler.

Hastalığın oluşumunda genetik ve çevresel faktörler etkilidir. Bu iki hastalık mide barsak sisteminde farklı bölgeleri etkilerler. Ülseratif kolit kalın barsakta yaygın bir tutuluma yol açarken Crohn hastalığı ise başta ince barsaklar olmak üzere ağızdan anüse kadar tüm sindirim sisteminin birkaç bölgesini parçalı şekilde etkileyebilir.

Genç ve orta yaş grubu hastalarda belirtiler biraz daha şiddetlidir. Her iki hastalıkta da ataklar ve iyileşme dönemleri birbirini takip eder. Tutulumun olduğu bölgelerde barsak duvarında ülserasyonlar, kanama, iltihaplanma, kalınlaşma, düzensizlik, barsak boşluğunda daralma görülür.

Kan-dışkı tahlili
Endoskopi
Kolonoskopi
Biyopsi ile konulur

1. Medikal Tedavi

Antibiyotik
Kortizon
Bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaçlar
Biyolojik tedaviler

2. Cerrahi Tedavi

Mide veya barsaklarda delinme, apse veya fistül oluşursa cerrahi tedavi uygulanır.

3. Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi hasarlı, iltihaplı barsak hücre ve dokularının dolaşımını-oksijenlenmesini artırarak iyileşmesini sağlar. Vücudun antioksidan sistemini iyileştirir ve bağışıklık sistemini düzenler.

İki şekilde yapılır;

a:) Kandan ozon tedavisi (majör otohemoterapi)

Haftada iki sefer olmak üzere toplam 10-15 seans uygulanır. Hastaya bir damaryolu açılır, özel ozon şişesi içerisine yaklaşık 100-125 ml kan alınır. Şişe içerisinde ozonlanan kan tekrar aynı damaryolundan hastaya verilir. Bu işlem yaklaşık 30 dk sürer.

b:) Rektal ozon tedavisi

Haftada 2 sefer olmak üzere toplam 10-15 seans uygulanır. Makat içine ilerletilen incecik, plastik bir sonda yardımıyla barsağa direk ozon gazı verilir. İşlem yaklaşık 10 dk sürer.