Migren Nedir, Migren Tipi Baş Ağrıları

Migren ataklar halinde gelen, genellikle tek taraflı, zonklayıcı tarzda ve 4-72 saat kadar süren bir baş ağrısı türüdür. Beraberinde mide bulantısı, kusma, ışık ve koku hassasiyeti gibi semptomlar da olabilmektedir.

Migren Tipi Baş Ağrıları

Migren tipi baş ağrısının birkaç aşaması vardır. Prodromal dönem; ağrının başlayacağının bir şekilde hissedildiği zaman dilimini ifade eder. Ağrı başlamadan saatler veya günler içerisinde kabızlık, ruhsal değişiklikler, depresyon, endişe, boyun tutulması, idrara çıkmada artma-azalma gibi semptomlar görülür.

Aura her migren hastasında olmayabilir, ağrı öncesi görme bozuklukları, ışık çakmaları, kulakta çınlama, gürültü veya tuhaf sesler duyma, vücudun herhangi bir yerinde karıncalanma, iğnelenme, konuşma zorluğu, anlama yetisinde azalma ya da vücudun herhangi bir parçasını hareket ettirememe gibi görsel, duysal, işitsel ve hareket sistemi bozukluklarıdır. Aura süresi ortalama 3-60 dk kadardır. Ağrı dönemi şiddetli ağrının duyulduğu genelde 4-72 saat süren zaman dilimini ifade eder. Ağrı atağı ile birlikte bulantı ve kusma da görülebilir. Postdrome dönemi ağrının şiddetinin nedeyse tamamen azaldığı veya bittiği zamanı ifade eder.

Bu dönemde kişi kendini bitkin, halsiz ve kafası karışık hisseder. Başın ani hareketi maalesef tekrar ağrıyı tetikleyebilir.

Geçmişten Günümüze Migren Tedavileri

Tedavide geçmişten günümüze kadar pek çok yöntem uygulanmıştır. Nadir de olsa inatçı migren ağrıları bazen mevcut tedavilere cevap vermeyebilmektedir. Bunlar arasında bilişsel davranışsal tedaviler, meditasyon, farkındalık, yoga, diyet, çeşitli ilaç tedavileri, akupunktur, ozon ve enjeksiyonlar, yer almaktadır. Tüm bu tedavi yöntemleri incelendiğinde seanslar halinde yapılan sinir bloklarının hastalara daha fazla fayda sağladığı görülmüştür.
Migren tedavi edilebilir bir hastalıktır. Yapılacak detaylı bir değerlendirme sonrası tanının netleştirilmesi ve uygun tedavinin başlanması halinde insanlar hayatlarına kaldığı yerden devam edebilirler.